avbryt dig innan de är försent...

Blir så trött på allt drama, bakom ryggen snack och bedömningar av situationer av människor som inte har någon aning om verkligheten. Varför snacka skit om någon om du sedan ska umgås med den personen och sitter och låtsas som allt är bra, blir det inte jobbigt att ha den där ansträngda fasaden fastklistrad i ditt ansikte!? Varför skriva ut ett kryptiskt inlägg för folk på din facebook sida om att någon snackar skit och Ändå umgås med personerna i fråga. Falska, oärliga och fega som inte vågar stå för det som är sagt skriver du, medans du själv snackar skit om personerna i fråga och inte vågar säga till personerna det gäller. I stället ska det kodas, krypteras och listas ut av folk i din omgivning vilka dessa personer det gäller.  När du börjar en mening, jag vill inte snacka skit om någon men hon sa…. Avbryt dig då där, för det är just då du själv sjunker så lågt och faktiskt börjar snacka skit du med. Du skriver en sak öppet för allas ögon att skåda och bedöma medans du privat skickar hur du egentligen tycker, känner och hur det gick till, varför skriva en lögn så alla kan se om du endå inte tror på den.  Förvirringen som sker när man inte längre vet vad som är sanningen eller lögn, den som alla kan se eller den du sedan spyr ur dig privat!?  Säg det du vill ha sagt, stå för din åsikt, framför den på ett moget sätt och har man inget snällt att säga kan man vara tyst, håll dig till det så slipper du börja meningarna med jag vill inte snacka skit men hon, den och han har sagt… Om du nu inte vill snacka skit så finns det en enkel lösning, gör det inte.  Sen behöver du inte bedöma mig för att jag umgås med den personen/personerna som du sagt kastar ur sig lögner om mig, som du framför med orden jag  VILL  INTE snacka skit. Jag tycker alla personer förtjänar en ärlig chans inte bedömas via rykten, om det sedan visar sig att du har rätt så kommer jag inte börja meningen med jag vill inte snacka skit men hon/han/dem ….

jag kommer inte snacka skit om någon jag kommer ta skiten med den personen direkt.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0