rättigheten att leva utan tro!?

Jaha nu har man upprört Jehovas vittnen än en gång. Varför dem tycker att jag måste bli belyst 4-5 gånger per år kan jag inte riktigt se meningen med.  När dem plingar på mitt i all stress i städ, matlagning och bad av sonen känner jag mig extra passiv. Öppnar och inser direkt att det var ett misstag och kontrar snabbt med att nej jag har inte tid och intresse för att lyssna.  Men tror inte det gick fram för genast börjas det hagla broschyrer och frågor som hur stark är din tro!?  men jag har ingen tro svarar jag för att hoppas det ska bli slutet på vår diskussion men ack så fel jag kan ta. För enligt dem måste jag ha en tro för att ta mig igenom livet och kunna överleva och avsluta på ett värdigt sätt och leva rikt och lyckligt liv. Men vänta nu jag har haft ett relativt lyckligt liv i snart 24 år och tagit mig igenom tuffa tider utan någon speciell tro, förutom tron på mig själv, menar dem att jag nu måste börja tro för allt inte ska gå åt helvete!? Hur lycklig kan jag bli av att gräva ner mig under jorden i en håla i väntan på domedagen!

Har inget i mot religioner och alla dess tro i olika former, alla ska kunna tro på det dem vill utan att bli bedömda men då tycker jag att inte ha någon tro är också en rättighet utan att bli bedömd.

Jag vill kunna ha min icke tro utan att bli påhoppad och påtvingad någon annans tro, ibland är det bättre acceptera att vi alla är olika och låta det vara så. Nej tacka vet jag att få vara sig själv och ändå leva lyckligt. Jag fortsätter nog ett par år till med min tro sen kanske jag överväger att greppa spaden och lovsjunga högre makter.

 

Over and out

 



Kommentarer
Natalie Salazar

visst är dem , men gumman dem är inte köpta i sverige :/

Svar: synd:/
None None

2013-03-13 @ 19:19:48
URL: http://natalies.se/
liborius

alltså jehovas ._. haha

2013-03-14 @ 08:15:19
URL: http://liborius.blogg.se/
Natalie Salazar

vilken tröja klickade du hem hjärtat den jag la upp?

Svar: Ja precis den :)
None None

2013-03-16 @ 13:24:33
URL: http://natalies.se/
Natalie Salazar

visst är hon söt mitt lilla fluff troll :D haha
bra med dig annars?

Svar: super söt =) blir sugen på en själv. bara bra med mig sj då?
None None

2013-03-18 @ 22:11:04
URL: http://natalies.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0