skaffa lite ryggrad!

Vart man än går så finns det alltid skvaller och ihop fantiserade historier om andra.
personer som inte är där och kan göra sin röst hörd blir genast ett samtalsämne och omvandlas till någon som dom egentligen inte är. 
du bedömms efter ett intryck, en handling eller bara av någon som inte vill dig väl och genast hänger samhället på en persons ihoppsatta bild av någon dom egentligen inte känner.
tänk om det fanns mer ryggrad i folk och någon som vågade faktiskt prata direkt mer personen det handlade om, tänk vad mycket sanning och det rätta jag som kommit fram utan omvägar och föreställningar om den du borde egentligen vara utifrån fantasier och någons elaka tunga. 
men antar att vi skulle få för lite att snacka om, samtalen skulle gå över till något som verkligen betyder något istället för obetydliga observationer och bedömmningar av andra. 
jag har sen länge tagit avstånd från i hopsatta versioner av någon som inte kan delta i samtalet och försvara sig, jag vill hellre känna en person från grunden , utan förutsatta meningar och fantasier. 
För hur spännande är det inte att träffa en person du inte känner via skvaller och kan  bygga upp din egna uppfattning och lära känna personen för den som den verkligen är, lära känna någons rätta jag och kunna ha friheten att göra egna bedömmningar och slippa fantisera och leva i lögn.
Om folk slutade bry sig så mycket i andra så kanske dom själv skulle få något gjort i sitt liv, att snacka skit om andra för att få dom framstå i dåliga dagar är bara ett bevis hur misslyckad man själv är. 
 
Med detta sagt vill jag bara påminna om att man ska aldrig bedömma boken efter omslaget men heller inte alltid tro på andras referenser om handlingen. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0